לאנשים שאוהבים לאכול ולבשל.
מתכונים, הסברים ושאלות.

יום שישי, 12 בנובמבר 2010

פחזניות!!


לאחותי ובעלה יש יום נישואים היום, אז בזמן שהם מתפנקים להם במסאז' וספא בים המלח אמא שלי ואני מכינות ארוחת ערב משפחתית...כיף...סתם למדתי להכין פחזניות:)

אז ככה...
מה בעצם צריך בשביל פחזניות???
2 וחצי כוסות קמח.
2 וחצי כוסות מים.
6 ביצים (נכון שזה נשמע המון אבל זה באמת יוצא מעולה)
כפית מלח (אנחנו עשינו פחזניות מלוחות אבל אם עושים מתוקות זה בדיוק אותו דבר רק במקום המלח כף גדושה של סוכר)
2 כפות שמן.

(מכל זה יוצא בערך 20 פחזניות)

אז מה עושים?
אני מזהירה מראש זה רק נשמע מסובך בסך הכל זה ממש בסדר (וממש שווה את זה)..
להביא לרתיחה את כל כמות המים עם השמן והמלח. (אחד התכונות הכימיות של מלח זה שהוא מוליך חום ככה שהוא גם  עוזר למים לרתוח יותר מהר)
כשהמים רותחים מוסיפים בהדרגה את הקמח תוך כדי בחישה עד לקבלת בצק רך שאינו נדבק לדפנות הסיר.
מורידים מהאש ומקררים. (חשוב לקרר אנחנו אם נוסיף את הביצים כשהבצק חם החום יבשל אותן, ואנחנו לא רוצים שזה יקרה...).
כשהבצק קר מוסיפים בהדרגתיות את הביצים (אחת אחת) תוך כדי בחישת הבצק. אנחנו בוחשים עד שהמרקם של הבצק נהייה רך כך שיהיה אפשר לזלף אותו. (הכי קל לעשות את זה במיקסר אבל אין מיקסר או שסתם אין כח לשטוף יותר מדי כלים אפשר גם בלי...)
לזלף כדורים קטנים על תבנית אפייה מרופדת בנייר פרגמט (בתכלס אם אין שקית זילוף אפשר גם עם כף רגילה).

את הפחזניות מוסיפים לתנור שחומם בחום גבוה (בערך 240 מעלות תלוי בתנור)
התנור חייב להיות חם מאוד אחרת הפחזניות יצנחו.
אחרי כ 5 דקות מנמיכים את החום ל210 מעלות.
אסור לפתוח את התנור בזמן האפייה! חשוב לשמור על החום אחרת הפחזניות יצנחו...




אופים בסה"כ כ 20-25 דקות ובגלל שאי אפשר לפתוח את התנור אנו בודקים אם הפחזניות מוכנות לפי כמה הן תפחו והצבע השחום שהן אמורות לקבל.

כאשר הפחזניות מוכנות, מכבים את התנור אבל לא מוציאים את הפחזניות, פותחים קצת את הדלת של התנור ונותנים להן להתקרר...

וכך יצאו פחזניות עדינות ואצילות (סלחו לי על היציאת אייל שני שלי אבל הן באמת עדינות ואצילות)

עכשיו עם המילוי תתפרעו, אנחנו עשינו ארוחה בשרית אז זה היה מילוי של בשר טחון ובחלק כבד אבל כמעט כל דבר זורם... אולי אפילו נעשה פוסט מילויים לפחזניות!!:)




ממממממ יאמי!!!!




אנחנו עשינו מילוי של בשר טחון עם דברים טעימים...אבל אתם מוזמנים להתפרע...



2 תגובות:

  1. פששששש נשמע ונראה מעולה!! עכשיו רק אני צריכה מישהו שיבוא לבשל לי גם.. :)

    השבמחק